skorpor - my kind of bak

Foto: Fredrik Sandin Carlsson

Under 23 års tid har jag bakat olika saker vid jul. Det har varit skitfula pepparkakshus, ännu fulare pepparkakshus med rosa och nyongula mnms, kolor som låg kvar i burken i april och som morsan då slängde, mjuk pepparkaka som har varit hård, hårda pepparkakor som blivit mjuka och marsipangodis som jag har doppat i choklad så att de antingen har sett ut som bajskorvar eller diarré. Jag har förtvivlat letat efter min grej, ibland tappat tron och hoppet på att det verkligen finns en sak som JAG skall lyckas baka. Igår kom jag på det, jag kan baka skorpor! Jag bakade, helt utan hjälp skorpor med choklad och mandel i. Enligt testpanelen blev de "goda" , "fina" och "ser köpta ut".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0