Låtsasproffs




Idag ska jag luncha med mina fotbollsproffskompisar. Det är lite lustigt när man tänker på det, eller kanske inte lustigt alls men iaf vi har tre st heltidsproffs i vårt lag, resten jobbar deltid eller pluggar men när vi sitter och äter lunch tillsammans på dagarna eller när vi tränar på förmiddan så är det som att alla är proffs. Vi låtsas liksom att vi är proffs. Låtsasproffs. Det är som en hemlighet som alla vet om men som ingen vill prata om . Lite " här sitter vi och äter lunch och är fotbollsproffs, utan pengar på sparkontot, utan pensionssparande och utan ngn egentlig framtid.Jag älskar det här livet. Undra hur det blir när jag blir gammal och inte kan vara låtsasproffs längre. Men nu tänker vi inte på det, det är ju sååå många år kvar. Nu måste jag iväg och äta lunch med mina fotbollsproffskamrater. So long!


Kommentarer
Postat av: jennie

Iiihhh, det är ju exakt som jag! Jag jobbar fan heltid och måste jobba över alla dagar jag kan för att tjäna in mina ledighetsdagar som jag kan ägna åt att lira puck. Men när jag är ledig är jag hockeyproffs och det är lyxigt som fan. Vid SM var det ju hur grymt som helst, ledigt två dagar i sträck två veckor i sträck- rena rama lyxproffset. Have a nice proffslunch!

2008-04-08 @ 16:00:33
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Lisa

haha...bara man är bra på att lura sig själv, fantasi är a och o om man vill bli ett framgångsrikt låtsasproffs.

2008-04-09 @ 09:57:03
URL: http://ekensnya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0