Matsäck





Var inne och läste på min kompis jennies blogg  (www.hockeyjennie.webblogg.se) om matsäck och jag fick så mkt hemska minnen att jag bara är tvungen att skriva ngt.

Jag hatar matsäck. Tar man med mackor så blir brödet blött, osten svettig. Tar man med pannkakor så ska folk typ smaka. Tar man med Oboy så blir den kall eller får skinn på sig. Men mina föräldrar toppade ändå vår fjällenmatsäck med det värsta: Denniskorv, ni vet grillkorv, som de kokade på morgonen!!! vänta, det kommer mer...och sen stoppade ner i en termos med varmt vatten för att korven skulle hålla värmen. Sen hällde de ut de kokta grillkorvarna ut termosen och serverade oss barn i backen, 5 timmar senare. Jobbig barndom? eh, jag?

Kommentarer
Postat av: Anna Stenstrom

Låter skit jobbigt...Jag är också matsäcks-hatare. Finns det nåt värre än gammal, sunkig gurka som har legat i matsäcken ett par timmar o är varm o mjuk i stället för krispig o kall? Bara undrar?

2008-04-03 @ 16:20:39
Postat av: jennie

Alltså, Lisa, förlåt, men jag skrattar så jag grinar här i min lilla fjällstuga. För jag vet EXAKT hur det var. Jävla föräldrar. Fast idag såg vi ett tjockt föräldrapar som köpte Sibyllamål till sin unge som han glatt smaskade i sig. Mitt emot satt pappan och njöt av sin extrasupersizade meny. Jag hade kanske inte varit lycklig om vi haft det så heller...

2008-04-03 @ 17:01:55
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Lisa

Anna: håller med helt, va äckligt!Skönt att du har kommit ut som matsäckshatare också :-) Kör du Färdig pyttipanna till kidsen nu när ni ska ha matsäck?

Jennie: Ja, allt är väl relativt antar jag. Tjock hade ju också varit tråkig att vara, bättre då att i protest inte äta ngn korv, då slipper man iaf tjockrisken.

2008-04-03 @ 20:55:49
Postat av: Anna

Nää, jag kör pannkakor. Alla Amerikanska ungar blir avis!

2008-04-04 @ 01:46:59
Postat av: johanna

hahah usch de där korvarna tänker ja också ofta på! hade alltid bara en kexchoklad som matsäck på orienteringsdagarna med skolan hah

2008-04-06 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0