Om tränaren frågar...

                                                                                         
 
Jag har fått en bok av vår tränare. "Gillar du att läsa böcker?" frågade han mig igår. Tankarna snurrade runt i huvet "gillar och gillar? Jag kan säkert komma på 10 saker direkt som jag gillar mer, utan att tänka efter...snöfotboll, inomhusfotboll, fotbollstennis om jag vinner, kladdkaka, ...." Men så insåg jag att Om Torbjörn Nilsson frågar om man tycker om att läsa svarar man Ja.

Frågar tränaren om man tycker om att dansa så svarar man också ja. Eller så svarar man Nej och riskerar att uppfattas som otrevlig och i det här fallet ointresserad av samhället. Svaret på tränarens frågor bör alltid bli ja, det är en ekvation som jag lärde mig redan när jag var 12 år gammal.  Efter mitt käcka "JA" fick jag lite ångest och tänkte att jag har ju inte läst ngt på länge och palmis tycker jag är dålig på att läsa så jag la till "..om det är en bra bok". Det var en sanning, jag tycker om att läsa om det är bra böcker.



Kommentarer
Postat av: palmis

Vilken bok var det han gav dig eken? Har du borjat lasa den an? Du inser vall att ditt hanternade av denna bok kan vara skillnaden mellan 90 min och 15..och tank om du hade kunnat sagt -"oh den boken...den har jag redan last, en av mina favoriter faktistk", da hade du varit kapten nu...just saying..

2008-04-15 @ 15:17:12
Postat av: Lisa

hahaha....Palmis,åh va mkt jag saknar dig!! Okej, håll i dig: "det stora sveket, Den olympiska rörelsen i diktaturens tjänst". haha....

2008-04-15 @ 17:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0