Stora tallrikar




Ibland känner man sig ju lite äcklig för att man har det så bra och sådär och imorse när jag diskade tallrikar härhemma så kom jag på ett tillfälle då jag alltid känner mig så himla äcklig. När man går på restaurang och får helt gigantiskt stora tallrikar. Alltså, det behöver inte vara mkt mat för att man ska känna sig obekväm, bara grejen att det är så onödigt stora tallrikar ger mig en yack-känsla. En del i känslan är att stora tallrikar oftast betyder dyr mat och då får tefaten mig att tänka " Jaha, här sitter jag och äter dyr mat när jag kunde ha ätit billlig och räddad ett par ,10 människoliv". En annan del i det är att jag tänker "okej, jag kommer typ använda 10% av den här gigantiska tallriken, 90% måste tvättas ändå, helt i onödan, är det bra för miljön?" Det har blivit som ticks-tankar på ngt sätt. Jag har ju inga problem med att slänga alla sopor i samma påse eller köpa en tröja för 1000kr men just vid det tillfället när den stora tallriken dukas fram så blir jag blockad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0