3 år



Idag har jag och Per varit tillsammans i tre år . Vi skulle fira det men så förra veckan kom det möten för per och grejer för mig emellan så nu ska vi låtsas som att det är på fredag istället. Jag försöker låtsas här hemma, borde inte vara svårt eftersom jag är ensam framför TVn men jag känner så starkt att det är idag, det liksom kommer till mig på en undermedveten nivå. Eller så beror det bara på att jag hade ställt in kroppen på att fira med choklad idag och nu är den j-igt lack för att det inte bjuds på ngn cocoa bean. Jag är iaf ansvarig för kvällen på fredag. Hitta på ngt romantiskt och mysigt och roligt och inte alltför kostsamt. Det bannemej ingen lätt uppgift. Någon som har några förslag?

Kommentarer
Postat av: jennie

Lägg dig naken i sängen när han kommer hem. Gratis och om han inte uppskattar det är han kanske inte helt normal.



Annars är jag helt inne på plockmat för tillfället. Det kostar lite mer än nakenheten men alla måste ju äta och det är jättemysigt att sitta på en filt i vardagsrummet och mata varandra med småplock. Hahaha, gick du på den?? Men plockmat är ju gott och trevligt i alla fall. :-) Och som present kan man knåpa ihop ett eget kort och skriva något fint i, det kräver bara lite tid men jättelite pengar och brukar vara uppskattat. I alla fall skulle jag bli glad för något sånt. Jag brukade ge Peter en chokladkaka ibland men det slutade alltid med att jag åt upp den själv så nu för tiden ger jag den till mig själv. Du ser, man blir rutinerad när man är ihop med någon så länge. När vi firade två år köpte jag ett par vita kalsonger och tryckte j hjärta (fast ett rikigt hjärta) P på ena benet och 2 år på andra. Det var inte heller så dyrt och ganska roligt.



Annars kan man ju vara naken.

2008-08-20 @ 20:53:10
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: jennie

Lägg dig naken i sängen när han kommer hem. Gratis och om han inte uppskattar det är han kanske inte helt normal.



Annars är jag helt inne på plockmat för tillfället. Det kostar lite mer än nakenheten men alla måste ju äta och det är jättemysigt att sitta på en filt i vardagsrummet och mata varandra med småplock. Hahaha, gick du på den?? Men plockmat är ju gott och trevligt i alla fall. :-) Och som present kan man knåpa ihop ett eget kort och skriva något fint i, det kräver bara lite tid men jättelite pengar och brukar vara uppskattat. I alla fall skulle jag bli glad för något sånt. Jag brukade ge Peter en chokladkaka ibland men det slutade alltid med att jag åt upp den själv så nu för tiden ger jag den till mig själv. Du ser, man blir rutinerad när man är ihop med någon så länge. När vi firade två år köpte jag ett par vita kalsonger och tryckte j hjärta (fast ett rikigt hjärta) P på ena benet och 2 år på andra. Det var inte heller så dyrt och ganska roligt.



Annars kan man ju vara naken.

2008-08-20 @ 20:53:53
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

hahaha..du är så rolig. skrattade högt åt chokladkakan, tyvärr beror det nog på att jag känner igen mig. Det där med kalsongerna var roligt, de andra sakerna var också bra. Trevligt jennie, tack!

2008-08-20 @ 20:57:13
Postat av: jennie

Jag måste fortsätta berätta lite känner jag (jag börjar ju uppenbarligen bli lite rutti på det här med jubileum):

När vi skulle fira fem år tillsammans i vintras hade jag köpt hem lite käk (plockmat faktiskt). Peter önskade sig hummer men fiskdisken var stäng så det blev ost och choklad och sånt. Sen när jag kom hem vid 9 efter träningen var jag hungrig som fan så jag bara smällde i mig käket som om jag aldrig sett mat, medan Peter bara satt där. "Nej, jag åt så mycket till middag", höll han på så att jag borde fått dåligt samvete fast det hade jag inte tid med för jag var upptagen med att käka. Sen friade han. Det var ju tur att han redan hade bestämt sig för det, jag tror annars inte någon hade velat ha den där ost- och chokladsvullna kvinnan som halvlåg på golvet. Hm, jag tycker att den kvällen var perfekt, jag undrar vad Peter tycker. Det måste jag verkligen ta reda på.

2008-08-20 @ 22:04:45
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

haha....mätt och friad till. skulle vara riktigt härligt att få höra peters version. Fast finns det choklad och man har tränat då måste man ju nästan hetsäta.

2008-08-20 @ 22:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0