de som jobbar på bibliotek



Var på bibblan igår. Svalt, tyst och härligt. Jag älskar de som jobbar på bibliotek, de är alltid så hjälpsamma. Igår letade jag efter en kursbok. Det var ett kursbpksbibliotek så det var bara en våning, väldigt litet ändå hittade jag inte boken jag sökte så jag gick fram till den lilla damen och frågade. Hon tog fram en ritning över biblioteket  som egentligen bara var ett rum, hon förklarade logiken och hur varje hylla var uppställd. Hon tog fram en penna och markerade med kryss vart den boken som jag letade efter fanns. Det stod i en hylla 7 meter ifrån där hon satt. Sen fick jag ritningen i handen, ett leende och en snäll nick med huvudet. Så himla gulligt. Det var först när jag gick ut som jag började reflektera över om hon trodde att jag var lite bakom flötet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0