en som man kommer sakna



en i laget flyttar till en annan stad. Att just hon flyttar är tråkigt för det innebär att jag tappar min omklädningsrumskompis. Hon kallas för soffan eller satan, oftast känns det senare mest naturligt. Hon är en sån som man kan tejpa fast vid bänken i omklädningsrummet eller hålla i och testa rakhyvelns vasshet på, det kommer jag att sakna. Slog man soffan med handduken så blev hon jätteröd och det var så roligt att få ett sånt tydligt resultat av en handling. Soffan kunde man ge skulden för allt och det var härligt. Hon var som en lillasyster som inte hade någon förälder att skvallra till. Det kommer bli tomt...............................och jag inser nu att grunden till alla pisksnärtar med tejp-piskor är en himla massa kärlek. Hon är speciell..lilla satan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0