ska det behöva vara såhär?



Om jag ska använda bilen och åka riktigt långt så måste jag ha vinterdäck säger mamma. Ikväll ska jag använda bilen och köra riktigt långt så jag kastar in de vintriga däcken i bilen och åker till Alis bil (bästa stället) så får han sätta på dem idag under dagen. Det var hela planen. För att vara ute i god tid skulle jag och per kasta in däcken i bilen igårkväll. Då, plötsligt funkar inte vår nyckel till cykelförrådet där vi förvarar däcken. Någon har försökt bryta sig in och sabbat låset. Bajs skriker jag för att försöka undvika svärord. Plingar på några grannar (hey buddies, remember us, Lisa och Per som valde vinden under städdagen) men ingen har fungerande nyckel, en granne öppnar med säkerhetskedja. Va fn hände med gruppkänslan?? Så vi går hem till oss, lägger oss i soffan och jag tänker att jag fixar det idag.

Ny dag, nya krafter! säger jag till mig själv och går ner och försöker mecka lite med nyckel, (ngn granne hade lyckats komma in genom att mecka) Jag är ingen meckis, det visste jag när jag mosade in nyckeln i det snea låset. Nyckeln fastnar. I 13,5 minuter står jag och meckar fast målet har ändrats från att komma in till att få ut nyckel. Efter 13 och en halv minut lyckas jag få ut nyckeln ur låset och det känns som att jag har vunnit första pris. YES! skriker jag och travar upp till lägenheten, riktigt nöjd med att ha fått ut nyckeln ur låset. Nu surfar jag runt på vädersidor, känns ändå som att det är ganska milt väder ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0