tvättski



Idag är min tanke att jag ska tvätta typ tusen maskiner tills det inte finns ngt smutsigt kvar. Det är ett slitgöra. Speciellt jobbigt mellan maskinerna när man ska förbereda nästa. Lägga fram i rätt färg, ta i äckliga gamla strumpor och det där, not to mention att sitta framför maskinen i två timmar och kika in medan man väntar på att den ska bli klar, man blir lite seg i knäna. 

När jag tvättar så gör jag på mitt vis och då har jag en viss prioriteringsordning: 1) Mina underkläder. 2) mina vardagskläder. 3)mina myskläder. 4) handdukar och mössor  5)kuddfordral  6) Pers kläder. (varierade plagg) På punkt 6 är det inte heller så noga med färgerna utan där kan man blanda lite som man vill.

Kommentarer
Postat av: jennie

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, EXAKT SÅDÄR TVÄTTAR JAG OCKSÅ!!!!

2008-12-19 @ 10:30:32
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: mamma

Hahahahahihihi!!!!Fattar precis,det är SÅ du.Men det är inget arv från mig.

2008-12-19 @ 16:22:23
Postat av: jennie

Alltså, ju mer jag tänker på det ju mer kommer jag fram till att EXAKT sådär är jag. Grejen är ju den att jag tänker så megaofta med dig, Lisa. Även om vi aldrig ses längre så är vi liksom samma någonstans och det är ju fint. Att veta att alla ens knäppa idéer är okej och bekräftade av någon annan. Eller ja, nattsudd hejhej. :-)

2008-12-20 @ 03:36:20
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Morsan: Jo, det är precis därifrån jag har fått det, arv från mamma;-) grattis förresten till din kommentar, kul!



Jennie: det är därför jag tycker dte är så kul att läsa din blogg, du skriver liksom lite om precis samma upplevelser som jag har. Visst är det fint och lustigt. Jag tycker det är mäkta fint, mäkta fint. Och sen tänker jag att va roligt att vi bloggar för annars hade man aldrig fått reda på att du pysslar med liknande prylar och då hade vi kanske sprungit på varandra någon dag och inte haft nån koll på alla såna här grejer och det hade varit slöseri.

2008-12-20 @ 11:47:21
Postat av: jennie

Ja, guuuuuud, jag älskar ju att du bloggar så att jag kan hänga med och liksom hålla kontakt igen!!! Och så älskar jag ju att skratta också och det blir så mycket sånt av den här bloggen! :-)



nu känner jag att jag blev lite överexalterad och börjar missbruka utropstecken, men jag antar att du fattar vad jag menar liksom...

2008-12-20 @ 15:51:57
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: -loa

Ett tips med genusPERspektiv: Låt Per tvätta sitt eget byk!

Så kan han blanda och ge själv.

2008-12-21 @ 13:40:54
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

haha..tack loa. Men problemet är att per tvättar 9 av 10 tvättar och jag 1 av 10 och om jag säger att han ska tvätta sitt eget så innebär det med stor sannolikhet att jag kommer att bli tvungen till att tvätta mitt= no good deal.

2008-12-21 @ 15:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0