Vem vill vara second best?



ofta är det mycket krånglande med de här luciatågen tycker jag, känns som att det har varit så sen man gick på lekis. Alltid någon som blir ledsen för att de inte får vara det som de vill. När jag gick på lekis så tyckte fröken att "du kan väl iallafall vara tomte Lisa", då började jag stört-grina. Helt otröstlig var jag och då förstod nog fröken att det var på allvar så då ändrade hon sig så sen var jag Lisa stalledräng  två år i rad. För mig var hierarkin mellan stalledräng  stjärngosse och tomte lika vass och tydlig som den mellan fjomp-lucia och fjomp-tärna. Om Lucia var det mest tjejiga man kunde vara så kom tärna klar tvåa. Det mest killiga man kunde vara var staffan stjärngosse och då kom tomte tvåa. Vem vill vara tvåa? inte jag iallafall.


Kommentarer
Postat av: jennie

Jag var stjärngosse...

2008-12-13 @ 23:00:40
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: -loa

Ibland är det skönt att bara vara kille och att slippa den där Luciaistiska maktkampen.

Jag fick en gång vara snödriva i ett examensspel i tvåan. Det var en bra roll. Jag fick ligga under ett lakan under hela föreställningen fram till att Gumman Tö sopade bort mig med lakan och allt och lämnade plats för små söta blommor i crepepapperskjolar.

2008-12-14 @ 08:58:54
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jennie: fel-skriv av mig, vad fasen är stalledräng by the way?



Loa: hahahahaha.....snödriva?haha...vad för en fröken kommer på en sån grej? men ändå skön roll, inte speciellt kravfyllt:-)

2008-12-14 @ 11:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0