kampen i mataffären



Idag ska Per och jag "stor-handla". Förra gången vi storhandlade var en månad sen ungefär och då handlade vi så att det räckte i ungefär en vecka och sen dess har vi handlat småpåsar i princip varje dag i dyraffären här hemma.

Det blev lite stökigt förra gången också. Per går så fort igenom hela affären och jag vill känna på saker och kolla om de ska följa me hem eller om de ska stanna kvar i butiken. Förr gången drogs jag med i hans tempo och missade massa viktiga grejer och var tvungen att springa tillbaka och känna på blodpudding och lättkorv. Då blev han plötsligt lack och asgrinig. Mitt misstag var tydligen att jag inte hade rapporterat till vagnen och vagnköraren om att jag skulle springa tillbaka och känna på grejer som jag hade missat. Men hallå, är det ett sånt förhållande vi ska ha? ska jag rapportera varje steg till honom? Vad hände med frihet och egna äventyr?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0