klart kidsen ska få helikopterfint


Go to fullsize image

Idag var vi ute i en förening och deltog i deras flickjuniorträning. DELTOG= var med på allt, alla moment. Man känner alltid lite press när man är ute hos kids - "trixa med bollen" "gör ngt snyggt". Trixa och  kicka bollen är och har jag alltid varit kass på. Jag kickar totalt okontrollerat,  knäskål, tå, axel, noll koll.

Först var det en "trixtävling" där jag slog personligt rekord och med det hamnade på en tredjeplats efter Karlsson och ett litet kid. Ändå ganska nöjd. Det var inte vackert men ett PB är alltid ett PB. Den 2 timmar långa träningen avslutades med spel och då är det klart att man vill visa kidsen något extra som ger dem inspiration och "wow, tjejer kan spela fotboll-känslan".  Bollen rullar mot linjen och helikopterfintläge dyker upp, jag hoppar upp på bollen, sular förbi den 14åriga tjejen och sen PANG 1 sekund senare hoppar hennes tonårsknä in i mitt lår. En lårcake. Nu sitter jag och laddar inför dagens två pass och morgondagens 2 superintensiva pass med vårt lag. Det kommer bli tufft men vad gör man inte för barnen. Klart kidsen ska ha en helikopterfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0