för mkt fotboll

Im Hintergrund das völlig überfüllte Stadion, wo immer wieder Menschen von den verschiedenen Ebenen herunterfielen. Vorne eine Torszene mit Brasiliens Angreifer Chico (mitte)

Jag känner inte riktigt igen känslan men jag tror att jag kan ha fått för stor dos av fotboll igår. Efter helgens 8h spelarfruupplevelse, måndagens fotbollsgymnasium, måndagens 3h långa styrke och fotbollspass kommer jag hem kl.21.09 på kvällen och pratar fotboll i en halvtimme med Per (futsal men ändå). Efter den halvtimmen finns det ungefär 1h att spela på när jag är fotbollsledig,  kollar på TV och laddar inför tisdagens morgonpass. Jag hinner vara fotbollsfri i ca. 30 minuter sen sätter Per in DVDn "football history" 15 timmars DVD box med svartvita bilder. I like men inte just då. Per: Visste du att det fanns en arena i Brasilien på 50-talet som tog 200 000 pers. Jag: Oj, shit, det är helt sjukt mkt! Per: mm.....Kolla här det är en arena som tar 200 000 pers. Jag: Ja, du sa det. Per: Kolla, i Brasilien på 50-talet, värsta arenan. Jag: Gonatt!   Per från vardagsrummet: De förlorade mot Uruguay med 2-1. Det blev mål typ i slutet........yadayadayada.......

Det slår mig nu att det kanske inte var för stor dos fotboll, mer för stor dos av Pers fotboll och för lite uppmärksamhet på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0