Man vet att man är vuxen....

                                                                Patrick Viera Fine Art Print Signed by Patrick Viera (Ref SE)

Igår fick jag en vuxen-poängs-upplevelse. Pers systerson skulle komma hit och han gillar fotbollsgubbar precis som jag. Innan barnet kom så kollade vi igenom mina gamla gubbar för att se om det fanns någon som var skadad eller dubblett för i så fall så skulle den lilla samlaren få en sån gubbe av den lite större samlaren. Det är då det händer, helt utan förvarning hör jag mig själv säga "men den här kan han få" samtidigt som jag håller upp en helt oförstörd Viera. Per som känner mig blir osäker av mitt plötsliga infall och tänker att om jag ångrar mig om ett par dagar så är det han som kommer vara tvungen att hämta tillbaka Viera nere i Varberg. Per: "Viera, är du säker Lisa? Har du en undangömd dubblett? Jag: " Nej, det är okej Per. Jag tror det är okej. Det är plastgubbar som pappa har köpt i Kina för 2 kr/st och jag har massor, jag kan ge bort Viera. Och det var Dagen då jag insåg att jag håller på att bli vuxen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0