musliproblem

                                                                        
Jag har stora musliproblem. Hittar inte den perfekta muslin. Russinen har en stor del i problem, I dont like. Hade jag kunnat välja helt fritt och inte brytt mig om sockerinnehåll hade jag tagit "fitness" eller "kalaspuffar"..."Start" hade också fått plats i hyllan. Men det funkar inte, måste ha i mig mer näring  om jag ska träna. Tittar vi på de osötade varianterna så finns det ett par som är okej men 90% innehåller russin och då måste jag sittta och sortera ut alla russin= tråkigt och tidskrävande. Känns som att jag har provat det mesta. Någon som sitter på ett hett muslitips?

Kommentarer
Postat av: Helene Hjelmvik

Göra din egen kasnke? Slipper man allt damm (läs havregryn) och skit som man inte gillar. Jag har gjort en, den består av cashewnötter och valnötter. Asgott, fast bara ekonomiskt hållbar om man är i Indien.

2008-01-11 @ 08:25:52
URL: http://helene.hjelmvik.se/blog
Postat av: jennie

Klassisk basmüsli, innehåller typ bara en massa gryn eller frön. Jag brukar lägga till egna russin och mandlar, men man kan ju ta typ bär och mandlar istället. Det är skitgott!!

2008-01-11 @ 09:02:08
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Lisa

Grunda med en basmusli och sen lägga till lite nötter och bär, det kan faktiskt funka. Inte så mkt jobb heller, det är ju inte så att man måste rosta musli och fixa. Tack så mkt my dear friends, ni har fått mig inspirerad.

2008-01-11 @ 10:00:56
Postat av: jennie

Nej, stay away from ugnen, en gång skulle jag vara helt pretto och fixa egen müsli från scratch. Det slutade med en jävligt dyr hög med kolbitar och en och annan överlevd bärbit. :-)

2008-01-11 @ 10:35:53
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0