den kan vi spara!



Det är så skönt med Per för han kan verkligen spara. Nej, inte pengar på kontot utan mat i kylskåpet.  Jag är tvärtom, jag tycker det är äckligt om mjölken går ut idag, det står ju "Bäst FÖRE".

Jag:"Nu slänger jag den här myntasåsen som du fick med indiska maten för två veckor sedan, varför har du ens sparat den, skitäckligt ju!!!"

Per: NEJ! Låt den ligga kvar, den kan vara god att ha på mackan eller så imorrn." 4 dagar senare, såsen helt orörd: Nu slänger jag den här såsen för den är möglig.

Per: Okej´..du ska alltid bara slänga allt. Var inte så slösig.

Idag hittade jag korvstroganoff, 8 dagar gammal. Jag ska se hur länge den kan stå innan den blir förflyttad. Jag ska hålla er uppdaterade under resans väg. Han ska bara spara, han äter det ju inte ens. Fasen....it is a war.

Kommentarer
Postat av: loa

Den blå bananen ser inte helt frisk ut. Den skulle jag kompostera. Den gula verkar helt OK...

2008-07-30 @ 08:28:17
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: jennie

Yack, jag hatar äckelmat som förpestar hela kylen med sin lukt. Lite spagetti, no big deal, men såser och maträtter och gammal mjölk och fil och allt sånt där- hjälp!! Jag jobbar lite på det där, eftersom jag verkar tycka att typ allt i matväg är äckligt om jag inte lagt in det i kylen själv, men en sådan utveckling går inte i raketfart och Peter får ofta höra mig gorma om någon päcklig matlåda som han la in i kylen för hundra år sen. Men det är bra när man har en sambo i alla fall, då kan man ju skylla alla matmissöden på honom och det passar mig perfekt! :-)

2008-07-30 @ 09:21:07
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Loa: haha..du hittar alltid ngt som ingen annan hittar.



Jennie: Jag tror som du, det är en process men min förhoppning är att man liksom kan mötas på halva vägen. Jag är helt och hållet på din sida iaf , det kommer jag alltid vara när det gäller those matters. LÅt honom inte manipulera dig att tro att gammal matlåda är naturligt!

2008-07-30 @ 09:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0