EM studion börjar lida mot sitt slut



Vi har haft EM-studio härhemma under EM. Blandade människor har kommit förbi och bidragit med kärleksmums, kommentarer och en mysig EM-stämning. Ibland har vi varit 2 pers, vissa gånger 20. Nu är det bara en match kvar och abstinensbesvär närmar sig med stormsteg. Inte fotboll på tv abstinens (inte bara iaf) utan mer tomt hemma abstinens. Jag måste ha 8-10 personer runtomkring mig hemma i lgh, det känns så iaf. Funderar över alternativen. Bjuda in ett antal människor och starta ett kollektiv. (kanske skulle man kalla det familjen?) Eller fortsätta som att ingenting hade hänt och bjuda in folk till EM studion resten av sommaren. Vi kan ha eftersnack och kolla på repriser på eurosport och allt kommer att vara precis som vanligt. Och om folk säger "Men EM är ju slut!" så svarar jag bara "Allt beror på hur man ser det. EM behöver inte ta slut, its all in your head."

Kommentarer
Postat av: jennie

Det är lite som den där dokumentären om VM ´58, med vissa som hävdar att alltihopa är en konspiration- att det aldrig inträffat. Du kan ju hävda att EM aldrig slutat, det är bara i de tomma sinnena som hysterin lagt sig. I ditt livliga och härliga sinne lever EM vidare. Då kommer alla andra i "Familjen" känna sig helt värdo om de inte tror på att EM fortsätter, ingen vill ju ha ett tomt sinne liksom! :-)



Förresten kan jag, med ganska stor hjälp av Peter, hävda att repriser på Eurosport inte är fy skam.

2008-06-27 @ 11:39:30
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Truls

Hallå Lisa! Jag förstår precis vad du pratar om.... hur ska man kunna klara sig utan all denna fotboll och dessa sköna människor runt omkring sig..??? Men det bästa är att vi snart kommer kunna ha OS-studio hos dig ;) och då kommer vi verkligen ha känslor för de som spelar, nämligen våra kära o duktiga vänner och lagkamrater som vi kan heja på. Snacka om att vi kommer ha smaskiga intima detaljer att bistå med vid och runt eftersnacket...Släng dig i väggen Peter "peruken" Jihde!!! "Grej of the gay"...Det blir grejer det... Nä nu måste jag jobba annars så rasar stället samman här....eller ja...det kommer det ju göra ändå...hmmm... ja ja stå här o se något sådär trevlig ut borde jag klara av ;) good luck med bakningen...känn ingen press! Moi!Moi! Och förresten du vet.. jag skrev detta inlägg med näsan!

2008-06-27 @ 11:40:38
Postat av: Lisa

hahaha....NI två! Jennie: Trodde du hade ett viktigt jobb att sköta men jag uppskattar naturligvis fantastiskt mkt att du prioriterar ett långt inlägg på min blogg. Tack för ditt kreativa förslag också..haha... Truls: OS stuuudio hemma hos miiiig!wohooo! Det är givet. Jag ska meddela Per, han kommer bli överlycklig. Man kan se herrarna oxå, Messi och grabbarna så det kommer vara studio härhemma dygnet runt eller iaf hela dagarna.

2008-06-28 @ 16:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0