fullkornsrutan



Per hade köpt hem harmoni fullkornsrutan, ni vet mjuka brödet från axa i ljusblå/genomskinlig påse. Inte en av mina absoluta favoriter men fine, den funkar. Ialla fall, till saken:

På paketet så står det "två extra skivor, 14 istället för 12". Fint tänkte jag då tar det inte slut lika snabbt MEN sen upptäckte jag det fruktansvärda. De 14 skivorna var tunna som korvspad. Då har de tagit från de tjocka fullkornsrutornas kroppar och sen lagt ihop det till två extra skivor, jädra fusk säger jag! Jag gjorde en snabb och inte helt klockren uträkning och insåg att jag var tvungen att äta 4 mackor för att få i mig den energi som två av de gamla, tjocka skivorna innehöll.Nu är jag mätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0