hur motiverar man sig?




Hur motiverar man sig att äta rätt om man inte tränar? Vi är träningslediga ikväll och då blir jag så lat att jag bestämmer mig för att bara äta varma mackor till lunch. Och när jag står där med mackorna så orkar jag inte ta fram varma mackgrillen utan käkar dem som de är, kalla. Kalla Mackor till lunch. Sopigt som sjutton.

Det värsta är att jag vet precis hur det kommer sluta, om 55 minuter är jag hungrig och vill småäta och om jag mot all förmodan klarar av att hålla mig ända till ikväll så kommer kvällens meal bli ngn slags hetsätning. Eller ännu värre, jag blir orklös och äter mackor till middag också= energilös på morgondagens träning och resten av veckan. Trög i huvet och börjar dra seg skämt i stil med "hej då mackan, vi ses imörrn".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0