Lyssna på den här låten!!!




Det finns en grej som jag gillar skarpt och det är att "tipsa" andra människor om bra låtar. Gärna hålla fram hörlurarna också så att de får lyssna. "Här, lyssna på den här låten, den är skiiitbra" säger jag entusiastiskt. Fram till för ett par dagar sedan har jag trott att jag har fantastiskt bra musiksmak för alla som lyssnar säger "jaaa, ja men den här var bra".

Så i lördags så fick jag lite av en aha-upplevelse. En i ledarteamet körde min grej "här, lyssna på den här låten, den är skitbra" till en annan i vårt lag. Hon lyssnade i 10 sekunder och mumlade något. När han sen gick iväg sa hon "det är det värsta jag vet, folk som vill att man skall lyssna på deras musik, va fan ska man säga?" och då förstod jag. Det är ju gråtråkigt, lyssnaren målas in i ngt slags hörn där man egentligen bara kan säga:

1)"jaa, men det här var ju ganska bra" och hoppas på att man kommer undan med det. I värsta fall leder det till att tipsaren blir ännu ivrigare och kör igång med:  "men va kul, du gillar den! Men om du gillar den där så kommer du att älska den här:......." sen är man fast i typ en timme.

2)Tuffa stilen "stå på sig" och säga nej, jag tycker faktiskt inte att den här lten var bra. Riktig skit. Resultatet blir oftast en besviken blick hos tipsaren, man får dligt samvete och tänker "kunde jag inte bara ha ljugit och sagt att den var ganska bra".

Tänk på det nästa gång du tipsar om en låt.

Förresten, jag måste bara få tipsa: Daniel Lemma med "She calls me". Sjuuukt skön låt.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0