Lag som man inte hejar på




Alla har lag som man hejar på , inget konstigt med det. Jag har kanske framförallt lag som jag inte hejar på. Jag har ett lag i nästan varje serie som jag tycker illa om och som jag hoppas ska förlora. Ofta, nästan alltid är dessa lag egentligen lag som jag borde tycka om av en eller annan anledning men när jag ser dem spela eller när jag  kollar resultaten så håller jag en hemlig tumme bakom ryggen för att de ska ha tappat poäng.

Vad har dessa lag gjort för att förtjäna mitt ickehejande? Sanningen är att brotten är väldigt olika men samtliga straffas med mitt tysta men ändå hörbara "yes!" vid varje tappad poäng. Vissa lag har en tränare som jag har svårt för, andra lag har en spelare som jag känner och kanske tom tycker om, ett tredje satsar hårt på att vinna serien.  Jag veeeet, jag gillar ju egentligen såna lag men ändå tillåter jag mig själv att tänka yes! rätt åt dem! Dessa lag lockar fram mina värsta sidor: Egoism, avundsjuka, småaktighet, missunsamhet, trångsynhet, listan kan göras lång....Det värsta av mig finns där. Ändå tillåter jag mig själv att ha känslorna. Bara i hemlighet förstås, jag skulle aldrig avslöja vilka lag det gäller. Istället jobbar jag stenhårt med att hålla uppe en fasad,  "men ja va roligt  för dem att det äntligen släpper" säger jag när tanken går "f-n bara de inte börjar vinna nu".

Kommentarer
Postat av: jennie

Så jävla grymt, grattis till segern!!! :-) Stockholmslagen är er grej!! Nu såhär i efterhand önskar jag verkligen att jag var på plats, men det kan man ju inte ändra på, men alla tankar till er och dig i alla fall och en massa segerkramar!! :-)

2008-05-16 @ 06:28:34
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Jag får lov att instämma med föregående talare...
Man blir glad när man sitter och läser DN en regnig fredagsmorgon och får se att Steken varit rykande het i matchen mot AIK!
Grattis

2008-05-16 @ 07:55:11
Postat av: jennie

Flickan, jag känner mig fortfarande lite stolt, så jag känner att jag måste tala om det litegranna igen. Heja heja!! Pappa hälsar också, han är mycket glad för vinsten (trots att han är huvudsponsor till Solnalaget...)!! KRAM!

2008-05-16 @ 08:58:41
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: jennie

Fortfarande ganska nöjd faktiskt... :-) Och ja, jag ska sluta nu.

2008-05-16 @ 09:51:59
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Lisa

Jennie: Va glad jag blir jennie, vilka fina, fina inlägg, blir alldeles lycklig!!Tack!

Aaaset: Tack, roligt att du har hittat hit:-) Och himla snällt av dig att skriva ett sånt inlägg, längesen man blev kallad steken, love it:-) Hälsa familjen.

Kram på er!

2008-05-17 @ 08:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0