sjukt huslig




Den här veckan har varit värsta husliga veckan för mig. Storhandling och matlagning avlöser varandra. I veckan har jag lagat mat till per typ tre gånger , pasta med curry och kyckling, lax med spenat i ugn och igår taco. Tre avancerade rätter lagade med kärlek MEN jag hade förväntat mig lite mer tillbaks. Inte så att han är otacksam men jag har alltid föreställt mig att om man lagar mat tre dagar i rad så får man värsta cred och JA det var lite därför jag lagade. Reaktioner:

Lax med spenat:  mmm...ser gott ut!     Sen inget mer. Då tvingas jag tigga om bekräftelse  (jag väntade så länge det gick) Var det gott eller? Va? Du behöver inte säga ngt i så fall....

Kyckling i curry: Jag: Jag har gjort mat, kyckling i curry med pasta. Bra gjort va? Jag gjorde det fast vi hade typ ingenting hemma, sjukt bra gjort av mig. Per: mmm.....     Sen inget mer. Jag: Men va faaan, var det gott eller? Per: nja.. Jag: Kan du inte bara ljuga då någon gång och säga att det var gott? Jag ska fan sluta ljuga när du lagar mat, jag tycker aldrig att det är så gott som jag har sagt , jag är bara entusiastisk för att jag är glad att du har lagat. Testa att ljuga ngn gång, hur svårt kan det vara. Fan.

Taco: Per: Åh va duktig du har varit gumman, det ser jättegott ut! Jag: Ja, skitduktig, jag har hackat upp gurkan helt själv och öppnat majsburken (aningen ironi i rösten). Per: Gud va gott det var!

Tröttsamt! Jag var nära att skrika "din pasta arrabiata som du har tagit från strömbergs bok är bara skinka, vitlök och olja, vemsomhelst klarar av att göra den. Dessutom är jag less på smaken!! JA, jag har ljugit de tre senaste gångerna jag har ätit den. Men jag kunde inte med, det vore för lågt.



Kommentarer
Postat av: jennie

Vi är helt enkelt jävligt låga varelser. Jag förväntar mig typ att bli serverad käk alltid och när jag själv lagar så vill jag inte betala för maten och helst måste jag få skitmycket credd för det sen. Fruktansvärt orättvist och det vet jag om. But I keep on köring över peter... :-)

2008-05-09 @ 12:53:50
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Lisa

haha....jag tror fortfarande att felet ligger hos dem.

2008-05-10 @ 11:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0