resultatet av pinpongmatchen




Min (bristande) förmåga att hantera stress visar sig ha fått oväntade och önskade konsekvenser. Ni kommer ihåg pingpongmatchen förra veckan va? Japp. Idag när jag skulle ta mitt femte p-piller på den nya kartan insåg jag att jag liksom har börjat käka i fel ände= meaning att jag har käkat sockerpiller i 5 dagar istället för tugga the real stuff. Fint. Mycket fint. Panikar in till apoteket som inte har öppet, åker vidare till nästa som inte heller har öppet och håller på så ett tag innan jag äntligen hittar ett med vaken personal. Trodde jag fick me mig tillräckligt med pengar men tjejen i "kiosken" rekommenderade massa grejer för att "vara på säkra sidan" och sen kastade jag med försvarets hudsalva också, rosa för att stödja rosa bandet kampanjen. Okej, jag erkänner, jag tänkte: Good things happen to good people.

Kommer fram och damen i kassan säger: 299 kronor.
 
Jag svettas lite över hela situationen (oansvarig tjej i 26 årsåldern) helst skulle jag bara vilja förklara att jag är noga med sånt här egentligen men just förra veckan var det några som lirade pingis i huvet så jag började i fel ände på kartan, blir det ett barn så vet jag vem farsan är, jag bor ihop med per, du kan gå in och kolla på vår hemsida om du vill ha det bekräftat och jag har aldrig missat förrut. Sen svettas jag ännu mer när jag inser att jag bara har 170 kr. Okej säger jag till damen, du kan ta bort graviditetstestet så kommer jag och köper det senare idag. (skön prioritering)  Damen blir lite irriterad och snäser : "men du ska ha läppceratet?" Japp säger jag utan att räkna efter. Det kostar ju bara 19 spänn. Det visade sig att 19 spänn var för mkt. Ja, du kan ta bort läppceratet också..hehe...hehe.....Hur det gick? ja, det löste sig.


Kommentarer
Postat av: jennie

Pingis är en farlig sport...

2008-11-03 @ 09:43:48
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Blivande KGFC:are?

Hej Lisa



Jag älskar din blogg och ditt fotbollslag.



Jag är 15 och satsar på en elitkarriär i fotboll. Med tanke på ditt senaste blogginlägg, tycker du att p-piller är det bästa preventivmedlet. Jag funderar på att börja äte men vet inte vilket som är bäst när man tränar.



/ S

2008-11-03 @ 19:55:22
Postat av: Lisa

Jennie: I know. Eller jag visste inte det innan men nu vet jag.



S: Du är jättebra på att uttrycka dig för att vara 15, jag tycker att du ska starta en egen blogg!

2008-11-05 @ 20:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0