drama

portföljer

I söndags kom mamma och pappa hem från thailand kl. 07.00 på morgonen.  Kl. 11 på förmiddagen ringer pappa mig: - Du har inte fått med dig min portfölj av misstag? Jag som är van att jag lyckas tappa bort allt och inget tänker efter. Hjärtat börjar slå. Shit, har jag fått med mig pappas portfölj och sen tappat den på stan? Sen kommer jag to my senses och svarar: Nej, hur skulle det ha gått till? Den är ju skittung, skule jag bara "hejhej, nu åker jag in till stan, oj jag råkade få me mig pappas skitstora portfölj...oj, den lyckades följa med ut ur bilen också, va typiskt. Och där tappade jag den ...ngnstans på cafét".  Pappa i andra änden: Då har den blivit snodd! Någon har varit inne i huset sen har de stått och väntat där tills vi kom hem, då väntade de lite till sen sprang de ut genom dörren därnere och tog med sig portföljen.
 
Senare på eftermiddagen när syrran kommer hem stöter hon på mamma och pappa i ett dike 50 meter från vårt hus. "Vi letar efter portföljen säger mamma...och här ser du att gräset är nedtrampat, vi tror att det här kan vara en möjlig flyktväg."
Sen har det hållt på sådär i ett par dygn och eftersom det var väldigt värdefulla prylar i portföljen så snackades det om insiderjobb. Samma dag hörde vi inte ett ljud från Hodan vilket mamma och pappa och jag tyckte var ett märkligt sammanträffande.

Så igår så ringer det en person hem till oss. Morsan som gick hemma och väntade på en kidnappning av yngre dottern (den äldre skulle aldrig låta sig bli kidnappad) eller en lösensumma för portföljen gick på stenhårt. VEM ÄR DU? hörde jag från kökstelefonen. Varför vill du ha hans nummer? SÄG! SÄG! och jag tänkte att morsan måste ha varit stenhård som gympalärare. Det var en taxichaufför. Han hade hittat portföljen. Pappa hade ringt taxi sthlm och de hade skickat ut efterlysning till alla bilar men ingen hade rapporterat att de hade ngn väska. Så när den här snälla taxichaffisen som morsan hotade tog över en taxibil på kvällen så hittade han värdet och valde att lämna tillbaks den.

Ja, ett ganska vanligt dygn hemma hos familjen Ek.

Kommentarer
Postat av: -loa

Ett spännande liv ni lever.

2008-10-28 @ 08:50:29
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Amanda

Hahaha, underbart! :-)

2008-10-28 @ 09:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0