syrran



Igårkväll satt jag och syrran i soffan. Det var som en film där de har försökt göra två syrror som är så olika som möjligt och sen visar det sig i slutet att de inte alls var syrror utan att den ena  yngsta(?) hade en annan pappa.

Jag zappade runt på text tv för att se om häcken gick upp samtidigt som syrran hade satt upp en helbildsspegel framför sin plats i soffan och satt och fönade håret. När hon hade fönat och fixat i 47minuter skrek hon: Åh NEJ! Det här blir inge braaaa!! Jag måste duscha om! Sen tog hon en sipp av elefantölen och sprang i panik in i badrummet.  Jag mumlade "hatar öis, hatar öis" som ett litet mantra efter de senaste veckornas öis-framgångar. När hon kom ut igen 40 minuter senare hade hon på sig en tuggumirosa sidenkjol. Kort. Klackar som var typ 12 cm och ansiktet helt perfekt fixat. Jag satt kvar i soffan och zappade runt..tänkte lite på om jag behövde fixa ngt med mig själv. Tog inte med mig ngn necessär från götet men en tandborste hade iofs varit gött att ha. Ungefär samtidigt som syrran drog iväg ut på stan, vid 23-tiden började jag min långpromenad. För att få tag i en tandborste och för att få lite motion efter all glass. 1 och en halvtimme senare var jag hemma , nöjd med promenaden i stormvädret och nöjd med tanborsten. För syrran hade natten bara börjat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0