Det är mycket nu!!



Jag har iakttagit folk runtomkring mig lately och kommit fram till att "Häcken full" är det mest åtråvärda man kan ha i dagens samhälle. "häcken full" med en suck efteråt och ett litet frustande -då e´man ruggigt inne.

Jag vet ännu inte om det är ens egna tolkning av häcken full som räknas eller om det finns en mall, vissa kriterier som man måste uppnå för att det skalll räknas som att den är helt full. Finns det en mall så är jag körd. Ibland tror jag att jag har häcken full när jag ska posta ett brev OCH ringa ett samtal. "det är mycket nu" säger jag då och lägger pannan i djupa veck. Nej säger Per, du har ju hela dagen på dig och ska bara ringa ett samtal och posta ett brev, då har man inte mkt Lisa. Då börjar jag ofta gråta, lite för att jag inte hittar alla bra argument och lite för att jag känner det som att mina sysslor och min stress blir förminskad. Sen blir jag inte glad förrän Per säger "jag menade inte så, du har ju mkt på ditt sätt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0