det dåliga samvetet



mitt dåliga samvete har varit ute på gården och gårdsstädat. Egentligen är den gemensamma städdagen på lördag men både jag och per är borta då så jag freebasade lite själv istället. Hela planen var en "sopa under mattan strategi" som innebär att man gör lite men det ser ut som att man har gjort mkt. Rensar bort de grövre prylarna så det blir en synlig skillnad och så att alla glada grannar kommer på lördag och säger "men gud va hon har ansträngt sig, allt det här hade hon inte behövt göra".

Planen sprack direkt när det enda verktyget som fanns att jobba med var en lite, lite trasig sopborste, ni vet sån man har i köket fast handtaget var trasigt så den var pyttekort. I en timme körde jag med den pyttelilla borsten, det ser inte ut som att jag har gjort någonting. Helt misslyckat låtsasprojekt. Mitt enda hopp står nu till att ngn i huset tittade ut och såg mig slita på med din lilla , lilla borsten under den timmen som jag var där och kämpade. Någon som sedan kan förmedla det han/hon bevittnade, förklara för de andra vilket slit jag har lagt ned på gården.

Till historien hör även att jag har satt upp mig som ansvarig för gårdsstädning , under hela ordet så teoretiskt sett hör det till mina vardagsuppgifter. (om det var ngn som undrade varför jag inte klagade över att det inte fanns riktiga borstar att sopa med, försökte med det tills jag kom på att jag antagligen är den som är ansvarig för att se till att det finns riktiga borstar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0