en ny Lisa



Vi har fått en ny Lisa till vårt lag. Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Jag känner mig å ena sidan lite upprymd och pirrig över att det har kommit en som heter likadant som jag, å andra sidan lite jobbigt att behöva konkurrera om ett namn. Å ena sidan glad om jag blir "eken" på heltid from nu å andra sidan rädd för att bli "Stor-Lisa". Det är tunga bekymmer. Mina alternativ är a) börja kalla Lisa 2 för något annat namn och sen satsa allt på att försöka jobba in det namnet hos resten av laget. b) förstärka mitt redan hyfsat väl inarbetade "eken" och kalla henne för Lisa. c) utnyttja situationen och ta åt mig credd varje gång någon skriker Bra Lisa! och sen tänka "det var åt den andra" varje gång någon skriker NEJ Lisa! Det här med en extra Lisa kommer att gynna mig. I can feel it.

Kommentarer
Postat av: jennie

När jag började i M/B för hundra år sen och åkte på landslagsläger till Landskrona åkte ju Jenny Linkan med också. Då kom något spån på att jag skulle börja kallas för Lunkan för att kunna skilja på oss. Så det blev Jenny Linkan och Jennie Lunkan och så har det liksom varit i de där hundra åren nu; Linkan och Lunkan.



What the fuck??

2009-04-16 @ 20:14:31
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: eken

Lunkan tycker jag är fint! Lunkan! Lunkan!Lunkan! Jennie, det kunde ju ha varit mkt värre än så. Steken hela gymnasiet, remember?ska börja kalla dig lunkan. Tack Lunkan!

2009-04-17 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0