ett helt annat liv



Är det något som man har lärt sig under de här 20 åren som idrottare så är det ju hur viktigt det är att ha ett annat liv vid sidan av. För att förhindra att idrotten blir ens identitet. För att en förlust eller en dålig träning inte skall kännas som jorden undergång.
 
I mitt andra liv jobbar jag på måndagar som fotbollstränare och på onsdagar studerar jag på universitetet till fotbollstränare. Jag säljer benskyddsband till fotbollslag. Jag bor med en kille som älskar fotboll och som jobbar som fotbollstränare och på fritiden går jag och tittar på fotbollsmatcher på den nya fina arenan. Det är så skönt att ha ett liv vid sidan om fotbollen och det är tack vare det livet som jag är så exceptionellt grymt bra på att inte gräva ner mig och vara lack i två dagar efter en sån jädra pissträning som jag hade igår förmiddag, jädra pisspissträning. Det är befriande att ha ett annat liv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0