alla är gravida



Alla är gravida just nu. Det är en liten gravid-rusch. Till slut mattas man av, för varje som säger "jag är gravid" så blir det otroliga lite mindre otroligt. De första 10 som sa det fick asmkt entusiasm och jag låg hemma på kvällarna och funderade på hur det skulle bli för deras lilla barn och sådär men nu på slutet orkar jag liksom inte hålla i. Det blir mer,
-okej, ni också, kul! Jag tänker på den dagen som jag blir gravid. Det kommer ju vara en ganska bra bit kvar tills den dagen och jag tänker vilken otroligt avmattning som kommer hinna ske fram till dess. Det kommer liksom bli

-"HÖÖÖÖRRNI; HÖÖRRNI VI HAR NGT ATT BERÄTTA HÄR!!!
HALLÅ? HÖRRNI!! VI SKA HA.........konstpaus........ BARN!!!
Hela umgängeskretsen:tittar på varandra , drar ner munnen sådär som man gör när man spänner käken samtdigt som man höjer ögonbrynet. Sen fortsätter det samtalet om den jobbiga tonårstiden, förstabarnet grejen är sååå 2009.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Ha, ha! Hoppas att man var bland de första då :)

2009-08-19 @ 15:53:19
URL: http://mickisrocky.blogg.se/
Postat av: jennie

Hahahahaha, fast det är skitbra för då vill alla sitta barnvakt åt den nya, när deras egna ungar är stora och de gärna vill ha en pluttis till! Om man pluppar ut en knodd när alla andra gör detsamma får man ju ingen som helst hjälp... :-)

2009-08-19 @ 16:38:29
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

mickis: det var ju skitlängesen, du låg i bräschen efter anna då förstås:-)Det är nu senaste veckan som jag börjar tagga av lite..

Jennie: I knooow, tänkte på det också, att man kan vänta så länge att man passerar den här bebisruschen och sen ligger i täten på nästa. Det är ett klart bra alternativ!

2009-08-19 @ 17:03:30
Postat av: -loa

Och ett par dagar efter födseln ska de visas upp på jobbet också under "ojj ojj ojj vad pöt, är det en liten?" liknande "tillmälen".

2009-08-20 @ 09:17:12
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fast det finns juh fler tävlingar när det gäller småkids. en är att vara bästa mamman och där kommer du spöa skiten med de andra.

2009-08-21 @ 08:12:07
Postat av: Lisa

Loa: ja herregud, tur man har ett jobb där det inte direkt kryllar av nyföddingar :-)



anonym: DET var en himla fin kommentar!!

2009-08-21 @ 09:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0