riktig kärlek- lammkött till frukost



Fredagkväll och jag sitter hemma med fotbollsabstinens. Laget har tränat på som små idioter hela veckan så dem vågar man inte kontakta. SMSAR ett par potentiella lördagslirare och får svar från två stycken som kan komma. Vi behöver minst en till för att kunna spela 2vs2 så jag ringer Per som är på GAISgården och håller i träning.

- Hej honey! Hur gick träningen?
- Hej, jo bara bra.
- Jag håller på och gör lite middag till dig härhemma.
- Men va snällt, gullig du är!
-Japp. sån är jag. Det är för att jag tycker om dig.

-Jo,, jag undrar en grej, vill du vara med och spela fotboll på Valhalla imorrnbitti kl.09.00, det kommer bli skitkul lir, kvadraten och sen bara skojspel?

- Imorrn? va f-n jag har sett fram emot den här sovmorgonen hela veckan. Att bara ligga och ta det lugnt och sova ut. Jag orkar inte Lisa. Jag kan göra frukost på sängen till dig?

- Men jag vill inte HAAAA frukost på sängen, jag vill bara ha en till spelare så vi kan spela 2 vs 2!

- men ååå..jag orkar inte, jag vill sova ut, ta det lugnt..jag kan höra med mina u19 spelarna i GAIS om ´du vill?

- JA, gör det ! Hör med dem!

mummelmummel, låter som entusiastiska mummel....de kanske vill vara me ändå...eller så blir de avskräckta om de hör att det är tjejer...tänk om det avskräcker...

skriker med gäll röst: SÄG TILL DEM ATT DET ÄR KILLAR ME OCKSÅ! PEEEER, HALLLÅ, SÄG TILL DEM ATT JAG ÄR ENDA TJEJEN! Sen lite ångest för att jag typ nedvärderar tjejer men så tänker jag att det gör jag inte, jag vill bara locka dit dem för att kunna jobba bort deras fördomar och då måste jag säga så...

- Hallå...Ja, det kommer ner tre grabbar, då kan ni t.o.m. köra 3 vs 3, det är ju kul?'

- JAAAAAAAAA, tack Per, jag älskar dig!

DET är riktig kärlek.

Kommentarer
Postat av: jennie

Det var fint gjort. Av er båda faktiskt, du lagade ju middag också. :-)

2009-08-23 @ 12:14:45
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Glöm inte att jag värvade ett par tjejlirare på morgonkvisten också. Det va ju iof inofficiellt då ingen fått reda på att jag sprang omkring och försökte sammanfoga ert gäng och mitt gäng.

Flikade in ett par gånger (egentligen 10) att; men om vi är så kanske ni kan vara med å spela med Eken & co. Det är killar också, det är ju bra träning...

Fan, jag gjorde precis som du.

Men jag har inget schysst argument till varför jag använde killar som statushöjare.



Jag hade iaf velat spela med dig, framför alla med snopp i hela världen!

Det! Det är stort!! =)

2009-08-23 @ 17:31:35
Postat av: ccaroline näfver

Fan du är så jävla rolig, bra upplagt med att laga mat också....

2009-08-23 @ 19:13:15
Postat av: Lisa

Jennie och carro: ja, ni hajar ju vilken drömhemmafruga man är. Tacksam ska han vara. :-)

Camilla: haha....killar som statushöjare...hahaha....inom damfotbollen också, där är killar ofta inte bra till ngnting;-)

2009-08-24 @ 21:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0