Lätt att vara pigg kl.06 när man sover bort hela kvällen



Igår var jag och per uppe till 03 och käkade thai med laget och hade kind of sommaravslutning. Uffe var me, han låg och sov i en väska, såg asskönt ut. Jag funderade ett kort slag över om jag skulle komma undan med att säga att jag var tvungen att lägga mig brevid honom i väskan för att ge trygghet men jag insåg snabbt att det inte skulle gå igenom. Dessutom var det en väldigt liten väska gjord för en 8kgs hund så jag skull se hyfsat löjlig ut när jag försökte jobba mig in i den.
 
Iallafall, jag skrev i ett tidigare inlägg att vi har ungefär samma sömn och matbehov jag och uffe men igår blev det total obalans. Han sov hela kvällen, jag var vaken hela kvällen. Uffe vaknar 06.00 skitpigg. Jag blir förbannad och mumlar "f-n va dåligt, du sov ju hela kvällen igår, så sjuuukt tråkig är du, TB (torrboll)TB, TB!!! Han brydde sig inte ett skit, han bara fortsatte skrika, och skrika, och skrika i ungefär en halvtimme. EFter ungefär en kvarts skrikande börjar han göra "hoppattacker" mot gallret och mot min arm som var hans största hinder för att nå friheten. Efter ca. 30 min lugnade han ner sig lite och till slut somnade han om. Dessa djur...de beter sig verkligen inte som vuxna människor.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag vet känslan. Har varit på landet i helgen med la familia och detta inkluderar ju då självklart också Rocky! Han vaknar väl vid en sju- halvåtta och då ska han väcka nån(helst alla) för att gå ut och sedan ha mat! När han väl fått upp alla så går han själv och lägger sig och sover igen. Hmmm, inte kul! Men det är väl lika bra att man förbereder sig för snart får man väl inte sova alls på nätterna! Kram

2009-08-02 @ 19:13:56
URL: http://mickisrocky.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja, man skulle haft en som sover på mornarna. Det är inte långt kvar nu för er, spännande! Men det blir väl oskar som får springa upp? ;-)

2009-08-03 @ 15:01:17
Postat av: Mickis

Självklart blir det Oscar som får springa:-)

2009-08-03 @ 21:19:35
URL: http://mickisrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0