härliga jag



Idag gjorde jag ett försök till att vara sådär härlig. Kom en dam me två hundar och jag tänkte att nu ska jag passa på att vara intresserad av denna människa med två hundar.
-HEEEJ! Vilka fina! sa jag.
- Hej sa hon. Ja, de är syskon. 
- Okej sa jag och lyssnade aktivt.

En sekund senare hoppar bägge hundarna upp på mig och lämnar geggiga tassavtryck på mina nytvättade ljusa jeans, på min nytvättade vita t-shirt. HUndmänniskan skrattar lite och säger nej nu ska vi gå . hejhej!

- Hejhej säger jag tillbaka. Efteråt kunde jag inte låta bli att känna mig lite lurad. Hon såg ut som en en ensam människa som skulle bli glad av att ngn pratade med henne och lyssnade aktivt. Ensam my ass! HON avslutade samtalet efter typ 2 meningar och dumpade mig, det gör inte en ensam människa. Kvar Ensam blev jag med smutsiga kläder och helt utan känslan av att jag hade gjort en insats. Den ensamma människans oensamhet tog liksom bort glädjen för mig.

Kommentarer
Postat av: -loa

Hej Lisa,

Välkommen tillbaka i bloggsfären.

(Du skulle ha skällt på Damen med hundarna)

2009-12-09 @ 17:13:04
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Lisa

hej loa, kul att vara tillbaka:-)

2009-12-15 @ 18:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0