sjuka vuxenpoäng




ikväll ska jag skrapa ihop sjuka vuxenpoäng när jag går ner till cafét på hörnet kl. 18.30 för att delta i bostadsrättsföreningsmöte. Vänta, jag är inte klar: jag kommer vara nere 18.30 fast mötet bärjar 19.00 eftersom jag är med i styrelsen. okej, nu är jag klar. När vi köpte lgh tänkte jag det är det sista jag gör, engagerar mig i en sån pryl. Sen var jag nere på ett möte för alla som bodde i huset och inställningen höll i sig  "vilket grisjobb". Så i slutet av mötet berättade styrelsen att de inte tar ut ngt arvode eftersom ekonomin är mindre bra, sjukt smart drag av dem för då kunde man liksom inte "jaha, så ni jobbar gratis för oss andra, trevligt, tack för det..om jag vill bidra? eh, nä jag föredrar nog att ni engagerar er och jag mest bara bor i min lägenhet". Blir spännande att se vart det här slutar. Ibland när jag inte förstår ekonomin och räntan och prylar hummar jag lite och kisar med ögonen. Nästan hela tiden sitter jag så när vi har möte. hmm..hmm....aha....mm....

Kommentarer
Postat av: -loa

Att humma på möten är en bra metod; det låter fruktansvärt initierat!

2009-12-18 @ 09:12:06
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Mickis

Ha, ha, förstår precis vad du menar! Kul att du är tillbaka, har saknat dig! Jag hoppas att vi kan ses nåt nästa vecka!

Kram

2009-12-18 @ 10:08:07
URL: http://mickisrocky.blogg.se/
Postat av: Lisa

loa: :-)

mickis: kul att du tycker det! det gör vi, hälsa familjen så länge!

2009-12-18 @ 13:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0