utelåst!



det här är sista gången jag skriver ett inlägg med den här rubriken. I am done with being utelåst. Kommer hem störthungrig och har uffe med mig. Springer in på hemköp och handlar det som går snabbast att laga : köttbullar och snabbmacks. Skitbra, nu är det nära till mat, väldigt nära. Upp för trappen, tanken på maten ger mig kraft att nynna en liten sång..lalalala...Uffe är glad , jag är glad , alla är glada. Uffe sjunger. Eller det där sista inbillade jag mig kanske men det kändes så. Börjar leta i väskan. "lugn uffe, nyckeln ligger här ngnstans..." Eller inte. Utelåst Igen. Sitter en timme i trappuppgången, kallt som f-n. Hungrig som ett litet djur. EFter dryga timmen kommer per hem , han nynnar en sång på vägen uppför trappen. Jag tänker varför är han så j-a glad.

Nu kommer jag aldrig mer bli utelåst.


Kommentarer
Postat av: Helene

Vad roligt att du är tillbaka här Lisa! Saknat dina kloka ord. Gillar ju inte det där med direktkontakt, så det här är ett perfekt forum :) Tycker du kan ta bort låset på dörren, du bor ju ändå på landet.

2009-12-16 @ 06:20:40
URL: http://helene.hjelmvik.se/blog
Postat av: -loa

Usch ja, det är en hemsk känsla att vara utelåst. Uffe och du hade i vart fall tur som slapp vänta på en urdyr låssmed.

2009-12-16 @ 08:31:32
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: mamma

Snälla! Gör en kopia och lämna till grannen,eller grannarna.

2009-12-16 @ 16:04:28
Postat av: näfver

Din mamma verkar vara en klok kvinna

2009-12-17 @ 18:43:55
Postat av: Lisa

okej. helene)jag var i frankrike förra veckan och där kindpussade man människor man aldrig har träffat så jag är på väg mot ngn slags normal nivå när det gäller kontakt.

Loa) Jag vet, förra gången kostade den 1200kr, iiiinte roliga pengar!



mamma) yadayadayada...

Näfver) vad är det med dig nu då? fröken agility..

2009-12-18 @ 13:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0