pappa och mamma vill inte ha hund



min pappa och mamma vill inte alls ha hund.

pappa i telefon dagarna innan vi ska hämta eskil: jo, jag tänkte på det , det kanske är bra om ni stannar hos oss på landet med eskil innan ni åker tillbaka till Göteborg. Så att han får vila upp sig riktigt ordentligt. Han skulle ju kunna vara här ett par veckor bara för att hitta lugnet.

Jag: va?

Pappa: Ja eller någon dag iallafall kanske?jag kan köpa specialkorv till honom.

Jag: Eller så åker jag direkt ner till göteborg så att han får träffa per som är hans riktiga husse.


Det värsta är att han låtsas som att det är en uppoffring och som att han enbart hundvaktar för vår skull. -"vi måste åka ner till göteborg och passa lisas och pers nya valp i två timmar på måndag, oansvarig dotter".   Det är så snacket går på kontoret enligt mina säkra insiderkällor.

sure charlie. suuure.

Jag: På måndag har jag sista matchen innan uppehållet, ska höra med palmis om hon kan passa uffe ett par timmar på kvällen där. Om inte ni e sugna på att komma ner?

Mamma: Ja, jag ska höra med pappa då.

 30 minuter senare mamma: Vi kommer ner på måndag, det passar bra!!

Jag: ni behöver verkligen inte.

Mamma: nej men det är inga problem, det passar bra!

Farsan: ingen går på det snacket.  och morsan: din intensiva kamp för att låtsas som att du inte vill ha hund funkar inte heller.
_____________________________________________

Kommentarer
Postat av: jennie

Hahahahahahahahahaha!!!

2009-07-23 @ 21:32:25
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: -loa

Svansviftande föräldrar???

2009-07-24 @ 08:49:41
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: caroline näfver

Varför kommer det sig att nästan alla föräldrar är likadana det måste vara svininfluensan hhahhha

2009-07-24 @ 09:16:06
Postat av: johanna sis

hahahhah, ja jag vet de är så otrligt fåniga! fattar itne hur de orkar de små nötterna. vi kanske skulle göra en blogg bara om dem :)

2009-07-24 @ 09:24:56
Postat av: Lisa

Jennie: jag tar det som ett igenkännande skratt:-) Loa: ja, i allr ahögsta grad. Näfver: jag tror det kommer i föräldrarpaketet, eller så är det svininfluensan:-)

sis: Ja, skulle inte vara några problem att hitta material till en sån blogg iaf:-)

2009-07-24 @ 11:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0