syrrans casa




Jag är inneboende hos syrran i två dagar. Jag har sagt det förrut men jag säger det igen: Kan två människor bli mer olika?

Här finns det 7 olika sorters schampo. Hon har olika rengöringsprylar för ansiktet. Hos oss användes showergel/schampo (alltså flaskan med den kombinationen) till hår, kropp och som ansiktstvätt.

På syrrans säng ligger ett par jeanstrosor... Nähe, det var tydligen ett par shorts. På mitt golv ligger ett par bagybrallor,.Nähe, det var  inte brallor , det var ett par shorts.

På syrrans vägg sitter marilyn monroe. På vår sitter fotbollsgubbarna uppradade eller som jag brukar säga "de är redo för match". Tänker så ibland, tänk om alla mina stjärngubbar hade lirat i samma lag, asabra lag hade det blivit.

Syrrans dator är rosa. Syrrans resväska är rosa. Syrrans tavlor är rosa liksom kuddarna, gardinerna och allt annat som går att ha rosa. Jag har mkt svart jag, jag gillar svart, grönt och blått.

På syrrans bord står det en skål med chips och vid hennes lilla sminkhörna ligger fazer minchoklad. I kylen ligger en hel stor marabou chokladkaka. Vem kan leva med dessa saker runtomkring sig utan att hetsäta? Hos oss fanns det glass förra veckan. Vetskapen om att det finns glass får mig att gå och öppna frysen och ta lite till och lite till och sen till sist liiiite till tills det är så lite kvar att det är lika bra att käka upp det , ingen mening att spara så lite.

Syrran har  alkohol i skåpen och i kylen. Varför har man det? "om man blir sugen på att gå ut och festa, säger syrran. Eller om man bara blir sugen på att ta ett glas hemma". En berusning som inte är planerad? "om man blir sugen på att festa. spontan fylla. hehehe...hahahaha...hahahahaha....tanken gör mig skraj. Skrattet är ett sånt nervös skratt.

Syrran har skor i bokhyllan och väskor ÖverAllt. Små väskor, stora väskor, Skor med klackar höga som ett par välväxta mittbackar. Min högsta klack har jag på fotbollsplanen. Min väska är en träningsväska. När jag inte behöver ha en sån stor bag med mig tar jag skopåsen. Nike, svart. Vill jag festa till det tar jag den vinröda skopåsen. Jag gillar skopåsen jag.


Skulle kunna fortsätta i en evighet. Kortfattat, vi är olika min syster och jag. På något konstigt sätt är vi ändå lika.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Annica

Underbart skrivet, det är så man ser allt framför sig. Både min man och jag fick oss ett härligt skratt när jag högläste för honom.

Fortsätt glädja andra är du snäll.......

Kram

2009-07-18 @ 09:29:54
Postat av: -loa

AIK-klacken är inte så dum. Ibland...

2009-07-18 @ 09:38:55
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: jennie

HAHAHAHAHAHAHAHAHA, jag vet EXAKT vad du menar, jag kan föreställa mig alltihop! Men det är väl det som är det fantastiska med familjen, intressen och det yttre spelar ju inte så himla stor roll och man är ett även om den ena är tight och den andra är baggy. Fascinerande och fantastiskt.

Glädjekramar till dig såhär på förmiddagskvisten, två underbara inlägg som helt klart höjer min dag!

2009-07-18 @ 09:41:49
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Oj, tack snälla ni!!! Fasen va glad jag blir, underbara små kommentarer!!!! Tack för att ni gör min , ni är grymma!

2009-07-18 @ 11:10:05
Postat av: caroline näfver

Hahahahahahha fan du är för skön du. Ni är säkert lika till det inre men kanske olika stilar till det yttre.

2009-07-18 @ 16:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0