En onsdag hos doktorn

Var hos superdoktorn i onsdags för att kolla min häl som inte riktigt har funkat som den ska lately.

Doc: Enda alternativet är väl egentligen att sätta en cortizonspruta.
Senast jag hade ont i hälen frågade jag om det var alt,. att sätta in cortizon och fick då svaret att det inte e så lyckat för sätter man sprutan fel så kan man ta död på frisk vävnad och då kan hälsenan gå av. Den kommentaren hade jag i huvet när han tryckte in sprutan i det onda.

När allt var isprutat var jag som en liten svettfläck av allt ont+ nervositet över att hälsenan hade gått av. Det hade den inte och jag gjorde ett litet glädjeskutt i huvet. När jag hade hämtat mig kom jag på att jag skulle fråga om näsan också.

Doc: Armbåge eller?
Jag: nja, jag sprang bakom en tjej och sen stannade hon upp och då sprang jag in i hennes bakhuvud.
Doc:? okej. Jag skickar dig till en kollega på ett annat sjukhus, han är bättre på sånt här.

Jag haltar in på sjukhus nummer två. Varmt. Svettig. ont i skitfoten fast den typ är bedövad, konstigt. Känner mig lite darrig när jag sätter mig under doc nr.2s lampa.

Doc nr.2: Ja, den här är ju bruten. Tur du kom hit nu, den är på väg att växa fast och då hade du fått springa runt med en sne näsa hela livet.

Jag: Men guuuud vilken tur. Skitkul. Skitkul! Snacka om lucky day!

Doc nr.2: Det vi gör nu är att vi knäcker tillbaka den så att den hamnar rätt. Vi kan inte sätta ngn bedövningsspruta för då svullnar näsan upp och då ser vi inte om den är rak eller krokig. Däremot kan du få tussar med bedövning.

Jag: Å, tussar med bedövning, gulliga ni! Tack!

Knak och knak och sen var den tillbaka. Och det var min lucky day.

Kommentarer
Postat av: anna

jag visste val att den nasan skulle get you in trouble endera dan'.

2009-06-27 @ 23:33:21
Postat av: Lisa

du har kvar dina öron eller har du gjort ngt åt dem? för om du har kvar dem så borde du ligga lite lågt i kroppsdelsfrågan. :-)

2009-06-28 @ 10:52:15
Postat av: -loa

Kul att du börjat blogga igen.

2009-06-28 @ 10:56:16
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kul att du börjat blogga igen.

2009-06-28 @ 10:57:21
Postat av: -loa

Verkligen kul att du börjat blogga igen!

2009-06-28 @ 10:58:15
URL: http://solnasnack.blogspot.com
Postat av:

Tack Loa! jag uppfattar det som att du tycker att det är kul att jag börjar blogga igen:-)

2009-06-29 @ 09:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback