26 år gammal




Jag tycker att 26 år e´bra. Det räcker nu, jag behöver inte bli äldre. Kan stanna här. -Hallå, jag kan gå av här, ni kan släppa mig på vägen. 

-Men vill du inte snurra vidare på hjulet?Då får du ju inte veta hur det slutar? Vi har skitmycket fina grejer i potten. Segrar, nya vänner för att inte tala om familjepaketet som kan komma efter din avslutade fotbollskarriär, om 10-12 år. Dessutom ett hundratal nya glassar som inte ens är påtänkta.

-hm...Kan ni garantera alla de här bra sakerna?

-Nja, egentligen kan vi inte garantera någonting. Det kan dessutom komma en hel del skit på vägen, det är svårt för oss att ge några löften.

- okej men då stannar jag. 26 e´ ju skitbra. Jag väljer 26, resten av livet.

- Men så sa du ju när du var 16 bast också, tänk om du hade stannat då, va mkt du hade missat. Eller när du var 25, då hade du ju missat det här sista året, det som var ett sånt bra år. Ben and Jerry kom med massa nya smaker och verkligen etablerade sig i Sverige.

- SKit också, jag måste köra vidare va?,,,,Jahopp. Får passa på att njuta av det här 26-året då. Tack för ett bra snack. Har du provision på alla som väljer att köra vidare eller? din lilla fuling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0