pers födelsedag



I söndags fyllde per år. Han var borta i england hela helgen så först tänkte jag att den gamla "är man inte me får man skylla sig själv-regeln" skulle gälla. Men sen kom han ju hem på kvällen och då kändes det svårt att hänvisa till den regeln. Jag plockade därför ut den nästbästa födelsedagspresentsregeln: "köp något som du själv kan ha glädje av" och gav honom två biljetter till A camp med ett tydligt "ta me mig:-)"  direkt efter "älskar dig" i kortet. 

Dessutom köpte jag hem ballerina choko och frukt till fruktsallad. Tyvärr handlade jag på fm och på eftermiddagen kunde jag inte hålla mig längre med choko-paketet så jag tog en och tänkte att jag kan ju ändå lägga ut de andra på ett fint fat så syns det inte att jag har smakat. Sen åt jag 5 kakor till. När per till slut kom hem ,sent, seeeent på kvällen så var jag asatrött och hungrig så då tryckte jag i mig båda äpplena som skulle vara i fruktsalladen samtidigt som jag smaskade fram : "Vi behöver inte göra fruktsallad va? Det räcker väl med att vi äter varje frukt för sig. Till sist avslutade jag med att hålla fram det halvätna kakpaketet och (fortfarande smaskandes) säga: Här- jag har köpt ballerina choko bara för din skull.

Kommentarer
Postat av: morsan

Tänk på att du också har födelsedag en gång.Som man bäddar får man ligga.

2009-03-24 @ 16:33:25
Postat av: Lisa

haha..typiskt dig! Visste nästan att du skulle reagera på det här inlägget och ta pers parti.

2009-03-25 @ 10:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0