per är så aktiv



Jag sitter i soffan och funderar över om jag orkar lägga ifrån mig datorn och lägga mig och sova middag. Det känns som ett projekt, jag måste först lyfta upp datorn ur knät, sätta mig upp från min halvliggande ställning, sätta i datorn i laddaren och sen lägga mig i soffan. Eventuellt måste jag hämta en kudde också. Per däremot springer runt som en liten arbetsmyra. Nu har han börjat rensa garderoben, varannan minut kommer han ut med nya grejer som ska rensas ut. Vart hittar han energin?

-Varför har du massa energi? frågar jag med trött röst. Vad håller du på med , ta det lite lugnt.
- Men det här är att ta det lugnt för mig. Vad menar du att jag ska göra, lägga mig i soffan och dö?
- Ja....eller iaf halvsitta i soffan. Det är ju lov för fan, det är sportlov per!
- Sportlov? det är väl till för barnen?
- Ja, precis, det är till för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0