yogig





Jag är på väg att bli en liten  yogis! På fredag går jag för fjärde gången på kort tid på yoga. Yoga för mig innnebär att jag i varje rörelse tvingar mina muskler att göra precis tvärtemot det som känns bra. För mig känns det ungefär som att ngn sliter loss varenda liten sena och muskelfiber, virkar små bollar av dem och sen trycker tillbaka dem in i kroppen. Så känner jag mig när jag går därifrån. Därför tycker jag om Yoga. Värst är det när yogafröken har glömt ljus och vi måste ha tänt i taket så att jag ser mig själv i spegeln när jag försöker göra alla lustiga rörelser, då lämnar jag salen med inte bara fysisikt illamående utan med en mental känsla av "who are you trying to fool?". Trots allt detta har jag ro och harmoni när jag kommer hem. Livet är bra märkligt!

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Snacka om att ha god kroppskontroll!

2010-02-04 @ 16:00:47
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0