823 kr till comhem




823 kronor ska Comhem ha av oss den här månaden och då har vi inte ens säsongkortet allsvenskan. Jag gick i taket och fick per att ringa med syfte att säga upp lite grejer så att vi får ner kostnaden. Först 20 minuters kö och sen följande diskussion:

Per: Hej, jag ringer för att vi vill säga upp lite grejer hos er, vi har nämligen en kostnad på 800kr den här månaden och det är galet högt.

Jag i bakgrunden: säg att det vore kul att ha säsongskortet allsvenskan, det vill vi gärna ha, säg det, säg det!

Per först till killen i luren: vänta en sekund bara. Sen till mig: men vi skulle ju säga upp saker, inte köpa på oss nya.

Jag: Men om vi säger upp kanske vi kan lägga till allsvenskan och ändå få ner kostnaderna?

Per till killen i luren: vad kostar säsongskortet? Avbryts av mig: ..fråga vad som är det minsta man måste betala om man vill se allsvenskan, fråga det, fråga det!!

Per: Men va faaaan. Vill du prata med honom istället?
Jag: Okej. Hej! mm...m....mmm.....men det låter bra tycker jag! ska bara höra med min sambo: Per, 627 kr i månaden och då får vi säsongskortet också men säger upp viasat fotboll och canal+ film, det är väl bra? vi får betala 823 kr i tre månader till för det är 3 mån uppsägningstid.

Per: Men va fan då får vi ju samma kostnad som innan bara det att vi tappar canal+ film och viasat sport som ska ta över all engelsk fotboll?

Jag: ja, precis, det låter väl bra? Ska vi köra på det? Ja du , jag tror vi kör på det. Sen kan vi få bort kostnad för pappersfaktura´på 35 kronor också genom att betala autogiro. Skitbra, då kör vi på det!

Kommentarer
Postat av: morsan

HERREGUD!!Är det inte bättre att ni ser lite film istället?Tror inte det skadar med lite motvikt till all fotboll.

2010-03-22 @ 15:10:07
Postat av: Lisa

du har rätt morsan. Vi letar efter kulturella saker att göra i helgen, om det är ngn som har tips så skriv gärna ut här på bloggen!

2010-03-24 @ 13:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0